Tervezett foglalkozásaink - családi bölcsődék 2021.05.24-i hét
2021 május 21.
TERMÉSZETISMERET
Beszélgetünk a tavasszal termő zöldségekről, gyümölcsökről. Megbeszéljük, hogy mikor érik be a termés és mitől. Előre elkészített, spatulára ragasztott zöldségekkel és gyümölcsökről készült képekkel szemléltetjük a beszélgetést. A zöldségeket csoportosítjuk és egy hungarocellből készült kiskertbe helyezzük azokat, melyek termése a föld alatt található, a természet sarkunk fája köré pedig azokat, melyeknek a föld felett van a termése.
TESTNEVELÉS
Mondókás torna:
- Borsót főztem,
- Epret szedtem
- A játék elején megbeszéljük, hogy melyik gyümölcs nevét hallva mit kell csinálni. Például: “alma” – gurulni kell, mint az alma; “körte” – le kell guggolni; “szőlő” – össze kell kapaszkodni, mint a szőlőfürt, egymás kezét fogva. Amikor a gyerekek szaladgálnak, kiáltunk egy gyümölcs nevet és az ahhoz tartozó mozgást végeznek a gyerkőcök. Először csak kettő-, majd egyre több gyümölcs nevét is mondhatjuk felváltva. Kiváló figyelemfejlesztő játék és jól át is mozgatja a gyerekeket.
Tevékenységek mozgásfejlesztő eszközökkel:
- A lépőköveket leterítjük egy takaróval, mintha a borsószem királykisasszony eldugott borsói lennének, s végig járjuk azokat.
- A játék gyümölcsöket egy tálba tesszünk és egyensúlyozva visszük a vastag rámpán.
- A háromszög mászókára erősítjük a vékony rámpát, ezen labdát gurítunk le úgy, hogy egy kosárba landoljanak.
KÉZMŰVES FOGLALKOZÁS
Cukorborsót készítünk. Az előre kivágott borsószemeket és héjat ragasztják a gyerekek a kartonra. A borsószemek dekorgumiból, a héjuk pauszpapírból készül.
ÉNEK-ZENE
Megismerkedünk heti dalainkkal, verseinkkel és mondókáinkkal
- Vers: Gyárfás Endre: Sorakozó
- Mondóka: Weöres Sándor: Kert
- Dal: Csicseriborsó
KÉZMŰVES FOGLALKOZÁS, MESEFELDOLGOZÁS, BÁBOZÁS
Epret festünk. Előre kivágott sablonunkat festjük pirosra „pattogtatós” fólia segítségével. Festés előtt a szár részt zöldre színezzük zsírkrétával vagy színes ceruzával.
MONTESSORI MÓDSZER
Csendjátékunk során az első napon már megismert, zöldség szelektálót használjuk. Annyiban különbözik a feladat, hogy két előre jelölt üvegbe helyezhetik a gyerekek, a föld alatti és a föld feletti terméssel rendelkező zöldségeket.