Tervezett foglalkozásaink - családi bölcsődék 2022.11.07-i hét
2022 október 27.
TERMÉSZETISMERET
A héten Márton napi hagyományokkal, népszokásokkal ismerkedünk. Szent Márton a történetek szerint, katona volt, amikor találkozott egy koldussal, aki a hidegben nagyon fázott. Márton a saját köpenyét adta a koldusra. Másnap isteni jelenést látott, ahol szembe találkozott saját köpenyével. Ekkor a katonaságot hátrahagyva papnak állt. Az emberek imádták. Püspöknek akarták választani, amit Márton nem szeretett volna. A liba ólban rejtőzött el, ahol azonban a libák hangos gágogása elárulta őt. Végül püspökké választották. Ezért lett libás nap a Márton nap.
TESTNEVELÉS
Mondókás torna:
- Egyél libám, egyél már!
- Nincs szebb madár, mint a lúd
-
Száz liba egy sorba
Tevékenységek mozgás fejlesztő eszközökkel:
- Libajárással csámpázva kezdjük meg a gyakorlatunkat az egyensúlyozó vonalunkon.
- Majd széles rampánkon sétálunk végig normál léptekkel.
- Eztán lépőköveken egyensúlyozunk.
-
Babzsákokat fogunk és karunkat mellső középtartásban tartva egyensúlyozunk végig a széles rámpán.
KÉZMŰVES FOGLALKOZÁS
Libás lámpást készítünk. Lámpásunk alapja bébiételes üveg lesz, amit előre kivágott libákkal csillagokkal és masnikkal tudnak majd díszíteni a gyerekek. Az üvegbe mécses is kerül, hogy az elkészült lámpás valódi tagja lehessen egy felvonulásnak is.
ÉNEK-ZENE
Megismerkedünk heti dalainkkal, verseinkkel és mondókáinkkal
- Vers: Verseghy Erzsébet: Libanátha
- Mondóka: Ködös Márton után
- Dal: Hatan vannak a mi ludaink
KÉZMŰVES FOGLALKOZÁS, MESEFELDOLGOZÁS, BÁBOZÁS
Libát készítünk foglalkozásunkon. Előre kivágott karton liba formánkat fogjuk díszíteni ragasztással. A liba pocakjára és hátára rögzítik majd a gyerekek az előre kivágott színes leveleket, amelyekből kialakul a liba csodás tollazata.
MONTESSORI MÓDSZER
Csendjátékunk során keresd a hibát játékunkkal ismerkednek majd a gyerekek. 3 feladat lap közül tudnak majd választani a játék során. Minden lapon egy a Márton naphoz kapcsolódó képpel és annak képpárjával találkoznak. Azonban nem is teljesen ugyanolyanok a képpárok, ha alaposabban megvizsgáljuk azokat. A gyerkőcök megkereshetik a két kép közötti eltéréseket.